Kozmetika iz prirode koju obožavaju svetske zvezde

Autor:

04.05.2017 22:44

Foto:

Foto:



 

Organski proizvodi, koji su doživeli veliku svetsku ekspanziju, sve su popularniji i kod nas, a da biste bili sigurni u njihovo poreklo, na etiketi mora stajati da sadrže najmanje 95 posto organski uzgajanih sastojaka

Ako imate visoko razvijenu ekološku svest, ne upotrebljavate plastične kese i štedite električnu energiju, verovatno i za svoje telo želite samo najbolje iz prirode. Organska ili zelena kozmetika odavno je doživela svetsku ekspanziju, pa tako holivudske zvezde poput Sare Džesike Parker, Kortni Koks, čak i “plastične” Melani Grifit već dugo upotrebljavaju preparate bazirane na lekovitim biljkama i sastojcima iz prirode. Takvi proizvodi i kod nas postaju sve popularniji, a u prodavnicama ih možete prepoznati po tome što nose oznaku “bio”, “organic” ili “natural”.

Zašto koristiti organsku kozmetiku i šta je ona zapravo? Sastojci koji ulaze u njen sastav dobijeni su ekološkim uzgojem na zemlji koja bar četiri godine nije tretirana nikakvim hemikalijama. Ipak, na ovim preparatima ponekad stoji natpis “sadrži organske sastojke”, što znači da nisu svi njeni sastojci organskog porekla. U njoj je, pored biljaka, dopuštena upotreba nekih minerala, ali i materija životinjskog porekla, kao što su lanolin, pčelinji vosak i slično.

Stunning! #courteneycox #gorgeous #beautiful #flawless #stunning #goldenglobes

Објава коју дели Courteney Cox (@courteneycoxfanpage) дана 26. Јул 2012. у 8:43 PDT

Važno je naglasiti da je na tržištu nemoguće naći sto odsto organske proizvode. Jedan od razloga je što u njihovu formulu, osim pojedinih ulja, ulazi voda, čije se organsko poreklo ne može dokazati. Najviše što se za nju može reći jeste da dolazi iz čistih prirodnih staništa, iz dubine zemlje. Uglavnom, da bi preparat dobio etiketu “organsko”, trebalo bi da ima najmanje 95 odsto sastojaka organske proizvodnje.

Da biste se uverili u to da je kozmetički proizvod koji želite da kupite zaista organski, proučite etiketu i pakovanje. Sertifikat “Ecocert” potvrđuje da on ne sadrži mineralna ulja, PER emulgatore, parabene, sintetičke mirise i konzervanse, američki sertifikat “USDA” i nemački “BDIH” garantuju prirodno poreklo, kvalitet i neškodljivost proizvoda, a poželjan je i sertifikat “Organic Food Chain” prehrambenog lanca iz Australije, koji je priznat i u Evropi.

Lepota ipak ima cenu: Koliko Ketrin-Zita Džons troši na kremice?

Organska kozmetika podleže strožoj kontroli od konvencionalne, njena cena je manja od luksuzne, a malo veća od industrijske. Postoje brendovi koji su isključivo orijentisani na proizvodnju organskih preparata. To su, na primer, “Dr. Hauschka”, “Logona”, “Alverde”. Svi oni imaju razne sertifikate kojima potvrđuju poreklo supstanci, kao i to da u spravljanju proizvoda nisu korišćene veštačke materije, boje i mirisi.

Čest mit o prirodnoj kozmetici jeste da ne miriše lepo. To je ipak samo mit, jer jednom kad počnete da upotrebljavate proizvode bez sintetičkih mirisa, uočićete da ekstrakti lavande, ruže, ruzmarina, majčine dušice, bosiljka, eukaliptusa, divljeg kestena, čempresa, vanile i mnogih drugih imaju aromu koja pruža poseban ugođaj. Još ukoliko im se doda ulje jagode, kikirikija, kokosa, kakao buter ili miris lubenice ili trešnje, poželećete i da ih probate.

Tajna lepote žena Dalekog istoka: Kako se neguju japanske lepotice?

Pored krema za negu lica i tela, postoji i organska dekorativna kozmetika, koja zadovoljava najviše standarde. Ona se isključivo pravi od sastojaka iz ekološki čistih područja, ne sadrži talk, parabene, naftne derivate, genetski modifikovane supstance, silikone, veštačke mirise, boje i konzervanse, kao ni sirovine životinjskog porekla, osim pčelinjeg voska. Takođe, nijedna materija koja ulazi njen sastav nije dobijena nanotehnologijom. Kao podloga za pigmente služe silikati, a tu su još i bizmut oksihlorid, mineral koji proizvodima daje sjaj, ekstrakti biljaka, najčešće kamilice i ruže, ulja slatkog badema i jojobe, vitamini A, E i C kao i prirodni antioksidansi.

Komentari. (0)

Loading