Nedelja visoke mode u Parizu: Matriks naočare, romantika i Kaja Gerber (foto)

Autor:

10.02.2018 16:46

Foto:

Foto:



U scenografiji visećih ušiju i noseva Diorove manekenke sa matriks naočarima predstavile su modele za leto i jesen 2018, dok se Karl Lagerfeld okrenuo romantici u ambijentu palate izgrađene poslednje godine 19. veka za Svetsku izložbu

Alexis Mabille, Givenchy, Valentino

Kao uvod u februarske revije u Njujorku, Londonu, Milanu i Parizu uvek dobro posluži Nedelja visoke mode u francuskoj prestonici. Za razliku od pret-a-porter modela, koji se sele kroz četiri svetske metropole, visoka moda predstavlja kreacije ručno rađene za poznate kupce. Tih kupaca nije baš mnogo, neuporedivo je više kibicera, blogerki, trendseterki i sveta koji više voli da bude viđen na revijama nego što ih interesuje da nešto i sami vide.

Alexandre Vauther, Giorgio Armani, Elie Saab

Tradicionalno, najviše je moglo da se vidi na hepeninzima koje su priredile kuće Dior i Chanel. To su zaista hepeninzi koji prevazilaze modne događaje, a i ambijenti su odgovarajući. Dior je odabrao muzej Roden u Parizu, koji je umetnička direktorka ovog brenda Marija Gracija Kjuri preuredila u nadrealističkom stilu, a takvi su bili i njeni modeli. Sa plafona su visili uši, nosevi i torza, pod je bio pop art crno-beo, a manekenke su preko lica imale velove ili matriks naočare koje je dizajnirao Stiven Džons - kao svojevrstan omaž Pegi Gugenhajm. Kompletna revija bila je inspirisana avangardnom umetnicom Leonor Fini, s kojom je Kristijan Dior nekada sarađivao.

Christian Dior

- Leonor je svoja nadrealna dela stvarala nadahnuta snovima i svim onim što postoji podsvesno, ali i ženskim telom, a to nije daleko od onoga što mi radimo u modi - objasnila je Marija Gracija Kjuri.

UNUK U AKCIJI

Karl Lagerfeld, koji je glavni dizajner kuće Chanel još od davne 1983, najviše voli da predstavi svoj doprinos visokoj modi u Gran paleu, paviljonu nadomak Šanzelizea, izgrađenom 1897. za potrebe Svetske izložbe. Sada je, usred januara, pretvorio Gran pale u mirisni vrt sa cvetnim staklenicima i fontanama. Piste za modele bile su ukrašene ogradama od kovanog gvožđa i lukovima prekrivenim belim ružama. U tom ambijentu promovisao je svoju novu muzu - Kaju Gerber, šesnaestogodišnju kćerku slavne manekenke Sindi Kraford. Na svojoj prvoj reviji visoke mode ova devojka je zablistala u bajkovitoj ružičastoj haljini. Naravno, iz prvog reda bodrila ju je mama. A za kompletan ugođaj pobrinuo se jedan maneken još mlađi od Kaje - devetogodišnji Hadson Krenig, unuk Karla Lagerfelda.

Kaja Gerber, nova muza Karla Lagerfelda na reviji Chanel

RAZJAŠNJENA MISTERIJA

Stručnjaci, a takvih je u Parizu bilo možda i previše, uspeli su nekako da se usaglase da je najviše novog viđeno kod Valentina. Umetnički direktor te modne kuće Pjerpaolo Pičioli upriličio je 15 minuta čiste ekstaze za svaku ženu koja je sedela na reviji. On je odranije dokazao da zna kako ženu učiniti lepom i nežnom, a da pritom ne liči na statistkinju iz crtaća “Pepeljuga”. Sada je to trijumfalno ponovio, Valentino u njegovom tumačenju vidi snažnu, modernu i rafiniranu ženu. Svaka odevna kombinacija prikazana na pisti nosila je ime neke osobe. U početku je to bila zagonetka za sve, kasnije je razjašnjeno da je Pičioli dao modelima imena krojačica u svom rimskom ateljeu. I po tome je jedinstven.