Sandra Perović o modi, kulturi odevanja i stilskim promašajima: Kratki rezovi za savršeni imidž
16.12.2017 12:49
Iako je uvek moderno stilizovana, urednica u Filmskoj redakciji RTS-a i autorka emisije ‘Velike iluzije’ ponekad poželi da obuče kostim iz naučnofantastičnog serijala ‘Blejkova sedmorka’, ne prati slepo trendove, a najbolje se oseća u dobro ukrojenom sakou i farmerkama
Novinarka, urednica u Filmskoj redakciji RTS-a i autorka emisije “Velike iluzije” Sandra Perović godinama neguje kulturu odevanja uverena kako je ona neodvojivi segment opšte kulture. Inspiraciju za razne originalne modne kombinacije često dobije gledajući filmove, a usudila bi se da obuče kostim iz futurističke TV serije “Blejkova sedmorka” jer je takva garderoba iz njene vizure veoma nosiva i vanvremenska.
Sandra Perović: Pokretačka snaga sedme umetnosti
Koliko su vam važni moda i kultura odevanja?
- Uz lepo ponašanje, kulturu življenja, kultura odevanja je svojevrstan imperativ, pogotovo kada se bavite javnim poslom kao ja. Uverila sam se da izaziva efekat “vetra u leđa”.
Šta nikada ne biste obukli?
- Romantičnu čipkastu haljinu.
Da li ste tokom sazrevanja imali neke modne promašaje ili kombinacije koje biste najradije zaboravili?
- Moje tinejdžersko sazrevanje vezuje se za muzički pravac neoromantizam i tadašnje idole Duran Duran, Spandau Ballet, Kajagoogoo. U paletama su bile prisutne jake boje, fuzija plave, tirkizne, ciklama, žute, narandžaste, roze. Nosile su se uglavnom košulje sa karnerima kobinovane sa kožnim pantalonama i, naravno, pilotskim kožnim jaknama. Bilo je i izbeljenog teksasa, tila, satena, čipke, rukavica bez prstiju, nakita neonskih boja i nezaobilaznih “ray ban” naočara. Modni stil “diktirale” su i tadašnje pop ikone poput Kim Vajld, Madone, Sindi Loper, Belinde Karlajl. One su uticale na način odevanja moje generacije. Zaboravila bih kombinacije iz devedesetih u kojima su dominirale naramenice na sakoima, cvetne i helanke od pliša, neke loše natapirane šiške nagore, crvena boja kose i velike minđuše, masivan mesingani nakit, narukvice sa nitnama, ogrlice od plastike, kože, imitacije bisera. Sa ove distance, sve nabrojano baš loše deluje.
Kakvu ste kreaciju imali na maturi?
- Originalnu i neponovljivu. Sama sam se stilizovala. Tada su se nosile takozvane “puf” suknje. Izgledale su kao balon, a najčešće su se pravile od satena, tila i materijala sa obaveznim printom. Moja “puf” suknja bila je crna sa velikim crvenim cvetovima, a preko nje je bilo obilje tila. Gornji deo kombinacije činio je crni bolero. Nosila sam konjski rep koji je više nalikovao “palmi” postavljenoj navrh glave, sa velikom, izduženom srebrnom šnalom koja je zapravo trebalo da predstavlja palmino stablo, dok je kosa “imitirala” palmino lišće.
Ko je najviše uticao na vaš modni stil?
- Iz decenije u deceniju ukus mi se menjao, samim tim i potencijalna inspiracija. Uglavnom su to bili, kada sam bila mlađa, muzički idoli, a s vremenom sam stil sama izgradila, shodno sopstvenom senzibilitetu i onome što mi daje dodatno samopouzdanje. Često inspiraciju pronalazim gledajući filmove.
Sandra Perović: Tata me je zarazio muzikom, malo je falilo da postanem pijanistkinja
Šta svaka žena mora da ima u garderoberu?
- Belu košulju, dobro ukrojen crni blejzer i pantalone. To je modni evergrin koji može da se nosi u bilo kojoj prilici, bez promašaja. Poželjno je imati neki detalj, recimo broš ili ešarpu.
Kako kupujete?
- Nikada planski. Ako naletim na komad koji mi se na prvi pogled dopadne i učini mi se da mi je potreban i da će biti višestruko koristan, tada ga i kupim.
Šta radite sa stvarima koje više ne nosite?
- Vanvremenske odevne predmete brižno čuvam, pošto su primenjivi u svakom trenutku. Kao i pojedine stvari koje su tipične za pojedine dekade, jer uvek dobro posluže za neki tematski maskenbal, na primer. Mnogo toga poklonim, kome se šta sviđa.
Koja epoha vam se najviše dopada?
- Sedamdesete godine. Bile su originalne po svemu, pa i po modi. S jedne strane tadašnja garderoba je bila provokativna i dekadentna, a sa druge prefinjena i romantična. I danas se provlače ključni elementi mode iz tog vremena: svetlucavi materijali, rukavi sa volanima, pliš, tunike, kaftan, ešarpe, mnoštvo cvetnih dezena, šareni detalji, karirane košulje i blejzeri, hipi, boho i disko stil, disko-glam zvoncare koje su brisale granice između muške i ženske mode, platforme.
Da li biste obukli neki filmski kostim?
- Da, i to kostim iz moje omiljene kultne naučnofantastične britanske TV serije “Blejkova sedmorka”. Futuristička odeća je specifična, zamišljena vizija garderobe za budućnost. A zapravo sve te stvari su veoma racionalne i vrlo uniformisane, iz moje vizure veoma nosive i takođe vanvremenske.
Neda Stojanović: Od “Diora” i “Voga” do Učiteljskog fakulteta
Stižete li da na velikim filmskim festivalima s kojih izveštavate obratite pažnju na garderobu zvezda na crvenom tepihu?
- Ne stižem time da se bavim. Ipak, dešavanja na crvenom tepihu, uključujući i modu, prisutna su u mojim emisijama. Kada daju intervjue, sve te zvezde su odevene krajnje jednostavno.
Može li se zavoditi odećom?
- Da, svakako, ali to prevashodno zavisi od osobe koja je nosi i energije koju ona emituje. Mislim da su najzavodljivije najjednostavnije kombinacije. Sve što je zavodljivo na “prvu loptu” čini mi se da stvara kontraefekat.
Pratite li trendove?
- Više ne. Mislim da već dugo traje faza koja podrazumeva da možete nositi sve što imate u ormaru i kombinovati sve ono što se nekada smatralo nespojivim. Kako u kontekstu uklapanja materijala, tako i kada je reč o bojama. U tom smislu nikada nije bilo zahvalnije vreme za odevanje po principu “kombinujte neočekivano”. Mislim da je sve dozvoljeno i prihvatljivo.
U čemu se najprijatnije osećate?
- U svim varijantama na temu sportske elegenacije, stila u kojem možete da provedete dan i veče. To podrazumeva kombinaciju dobro ukrojenog blejzera, farmerki i udobnih kožnih patika.
Marija Egelja: Prava žena bi trebalo da zna da zavede muškarca zakopčana do grla
Na šta biste potrošili poslednji novac?
- To mi se dešava sa kvalitetnim aksesoarom. Dobri modni detalji mogu da oplemene i osveže sveukupnu odevnu kombinaciju. I kada je ponovite, uvek može da izgleda drugačije uz drugačije propratne detalje.