Lepota je u ženi, a ne na našminkanom licu
17.03.2017 16:14
Koliko žena je zaista spremno da se odrekne svih onih divnih pudera, rumenila, ajlajnera, maskara i ruževa koji samo naglašavaju njihovu prirodnu lepotu, i da se hrabro, poput slavnih holivudskih ličnosti, pevačica i manekenki, ne samo na društvenim mrežama već svuda u javnosti, pojavljuje nenašminkano
Da li vam je pomisao da vas neko vidi bez šminke užasavajuća? Možda ste od onih žena koje stavljaju sjaj za usne i korektor čak i onda kad krenu napolje da bace đubre strahujući da u tih pet minuta slučajno ne sretnu ljubav svog života, jer kako da pred njega stanu sa takvim podočnjacima? Ako vas je sramota da priznate tu poražavajuću istinu, ne brinite, niste jedine. Mnogo žena je uvereno da ih partner ne bi ni pogledao da nisu izgledale tip-top kad su ga upoznale, a istraživanja pokazuju da se svaka treća šminka pre svakog izlaska iz kuće, a svaka deseta ne može ni da zamisli da ide na posao bez mejkapa. Ima i onih koje ustaju ranom zorom kako bi se “sredile” pre nego što im se muž ili dečko probudi, njih je u ženskoj populaciji 14 odsto.
Ukoliko vam sve ovo zvuči suludo, šta ćete tek pomisliti o Šarlot Tilberi, jednoj od najpriznatijih šminkerki na svetu, koja kad se posle napornog dana vrati kući prvo skine šminku, potom hidrira lice, pa se onda ponovo našminka i sa kompletnom “maskom” odlazi na spavanje jer ne može da podnese pomisao da je suprug vidi nenašminkanu? Nažalost, pomenuti gospodin je ostao uskraćen za priliku da kaže rečenicu koju svi muškarci izgovore bar jednom u životu, a glasi: “Draga, bez šminke si najlepša”.
A da li su žene muškom polu zaista najlepše kad su “prirodne”, potrudila se da na svoj način ispita američka glumica Ejmi Šumer, lice sa naslovnice julskog izdanja američkog “Voguea”. Poznata komičarka je u muzičkom videu prikazala kako muškarci nemaju pojma šta je to šminka. Većina njih obožava “prirodnu lepotu” Kim Kardašijan, ne shvatajući da nju čim se probudi sređuje armija šminkera opremljena arsenalom korektora, pudera, hajlajtera, bronzera, maskara, senki za oči i ruževima u nebrojeno nijansi boje kože.
U spotu za numeru “Girl, You Don’t Need Makeup” kroz Ejminu kuću defiluju članovi “boy” benda koji je pesmom ubeđuju da sa lica skine i poslednji trag šminke, jer joj uopšte ne treba. Međutim, kad ona posluša njihov savet, momci bivaju prestravljeni prizorom. I počinju da je mole da stavi makar puder, tvrdeći da će postati najlepša devojka u državi ako prekrije podočnjake. Da sve ne ostane samo na zabavi, komičarka je zamolila svoje ženske fanove da se fotografišu bez mejkapa i na društvene mreže stave selfije sa haštagom #girlyoudontneedmakeup. Time je želela da ih ohrabri da prihvate i zavole to kako zaista izgledaju.
Isti cilj je imala i #nomakeupselfie kampanja pokrenuta na društvenim mrežama pre dve godine, kojom je u Britaniji sakupljeno više od osam miliona funti za istraživanja o raku. U njoj su se posebno istakle poznate ličnosti koje su danonoćno postavljale fotografije na svojim profilima, hvaleći se kako divno izgledaju čim se probude, postujući #wokeuplikethis ili #mornigselfie. Postao je popularan i haštag #themorningafterselfie. No, pitanje je da li te dame zaista toliko dobro izgledaju kad se probude ili za slikanje koriste usluge profesionalnih šminkera, filtera, svetla, a možda i kao glumica Gvinet Paltrou angažuju slavnog fotografa Marija Testina.
Čini se da je u tom #nomakeup pokretu istinski, ali i suštinski potez napravila odvažna Ališa Kiz. Ona je pred 380 miliona ljudi u finalu Lige šampiona pevala bez trunke mejkapa. Kasnije je priznala da joj je dosadilo da nosi masku svuda, a pogotovo na svom licu.
-Kod svakog od nas nastupi period u životu kad poželimo da budemo savršeni. Setite se samo srednje škole, kad su sve ‘lepe’ devojčice stavljale sjaj za usne, ajlajner i maskaru. To je trenutak u kome shvatite da ako želite da vas društvo prihvati, morate da se ‘pokrijete’ šminkom, jer ste tako bliže savršenstvu kome se teži u svemu, pa i u izgledu. Ne želim više da se skrivam. Ni svoje lice, ni svoju dušu, misli, snove, borbe, svoj emocionalni rast. Ništa. Kunem se, ta odluka je u meni izazvala najjači, najmoćniji, najlepši osećaj koji sam ikada imala, objasnila je u eseju na blogu “Lenny”. U “sirovoj” verziji pojavila se i kasnije u spotu i na fotografijama za magazine “Vanity Fair” i “Fault”, a kaže da sva ta pojavljivanja bez šminke imaju za cilj samo jedno - podizanje svesti kod žena da shvate da lepota leži u njima, a ne u količini šminke koju stavljaju na lice.
Komentari. (0)