Džulija Roberts: Za lepotu je najvažnija sreća
26.11.2017 21:44
Američka glumica koja je letos posetila Beograd a nedavno proslavila pedeseti rođendan lepa je kao na početku karijere, ali ne zahvaljujući botoksu i operacijama nego, kako kaže, sreći koju je nakon niza veza, raskinutih veridbi i razvoda pronašla u braku sa snimateljem Danijelom Moderom
Džulija Roberts prešla je pedesetu, ali očigledno skriva neku tajnu koju obične smrtnice ne znaju. Zaključili su to i u časopisu “People” te su glumicu pre nekoliko meseci proglasili najlepšom ženom sveta, i to rekordni peti put, uz pitanje: Kako ostaje zauvek mlada? S njihove naslovnice ona se prvi put blistavo smešila još 1991, nakon što se vinula među zvezde s hitom “Zgodna žena”, potom je titulu najlepše i prateću naslovnu stranu dobila i 2000, pa 2005, 2010. i ponovo ove godine, a gotovo je neverovatno da između prve i ove poslednje fotografije jedva da ima razlike: Džulijin osmeh jednako je blistav i jednako je lepa i mladolika.
Zaista, u čemu je tajna njene večne mladosti? Glumica tvrdi da neke posebne tajne nema i da je za lepotu najvažnija sreća, koju je ona pronašla u svojoj porodici. Ipak, priznaje i da preduzima neke korake, premda kaže da još nije posegnula za botoksom i sličnim zahvatima za pomlađivanje. Kao i mnoge druge holivudske zvezde koristi usluge vrhunskih nutricionista i ličnih trenera - a po njenom izgledu bi se reklo i da deluju.
U ishrani se pridržava pravila nutricioniste Kari Vijat, koja predlaže kombinaciju 50-60 posto ugljenih hidrata, 20-25 posto belančevina i 20 posto masti u svakom obroku, te naglašava kako je važno da hrana bude jakog ukusa. Tako Džulija za doručak rado jede jaja, koja obožava, ili musli s voćem i jogurtom, za ručak salatu s piletinom na žaru ili kačamak s artičokama, a za večeru lososa ili oradu s kinoom, crnim pirinčem i avokadom. Pije mnogo vode, a za desert ponekad uzme čokoladni keks. I kad priprema hranu za svoju porodicu, supruga Danijela Modera i njihovo troje dece, blizance Hejzel i Fineasa, kojima je 13 godina, i desetogodišnjeg Henrija, trudi se da obroci budu uravnoteženi i zdravi.
U vežbanju joj još od 2001, kad je morala da postigne vrhunsku formu za film “America’s Sweethearts”, pomaže poznati trener Keti Keler, koja je radila i sa Sindi Kraford. Džulija najčešće kombinuje pilates i jogu, i to po 90 minuta, a često vežba i u bazenu.
Od šminke najvažnijom smatra dobru maskaru, koja daje licu odmoran izgled, a svoje predivne zube održava belim uz pomoć sode bikarbone.
- To sam naučila od dede. On je stavljao sodu bikarbonu na četkicu za zube i za ceo život imao možda samo jedan karijes - kaže Džulija, i dodaje da joj titula najlepše žene sveta izuzetno laska i zato što je nadmašila i takve lepotice kao što su Mišel Fajfer i Dženifer Aniston (obe dvostruke dobitnice te titule), ali još više jer je pretekla i svog dobrog prijatelja i kolegu Džordža Klunija, koji je naslov najseksi muškarca sveta poneo samo dva puta.
Džordž, koji je bio Džulijin partner u čak četiri filma, od “Igraj svoju igru” do “Igre novca”, priznaje da glumičin zapanjujuće mladolik izgled počinje blago da ga iritira.
- Zapravo, ne blago, nego veoma. Kad smo počeli zajedno da glumimo, imao sam tamnu kosu. Ona sad izgleda potpuno isto kao i tada, a kad vide mene, ljudi kažu: “Pa ne drži se Kluni loše za svoje godine” - rekao je nedavno.
Partner u filmu koji ju je katapultirao među slavne nije joj bio Džordž, nego jedan drugi šarmer i zavodnik - Ričard Gir. Ulogu u “Zgodnoj ženi”, svojevrsnoj modernoj verziji priče o Pigmalionu, mlada glumica je dobila nakon što su je redom odbile Meg Rajan, Mišel Fajfer, Deril Hana, Karen Alen i Dženifer Džejson Li, a Gir je pak pristao da glumi bogatog biznismena tek pošto ga je Džulija nagovarala celo veče.
Neodoljivi spoj njene iskričavosti i njegove suzdržanosti (reditelj je glumcu naredio da se što manje kreće kako bi Džulija došla do punog izražaja) stvorio je neku posebnu hemiju koja je doprinela velikom uspehu te filmske bajke, pa je “Zgodna žena” 1990. ostvarila rekordnu gledanost i svima koji su bili njen deo donela korist. Čak i proizvođaču automobila u kojem se Gir vozi, jer se prodaja “lotus esprita” posle prikazivanja filma utrostručila.
Džulija Roberts postala je velika zvezda. Mlada glumica, koja je dotad ostvarila tek nekoliko uloga - ona u “Čeličnim magnolijama” donela joj je, doduše, i prvu nominaciju za Oskara i Zlatni globus - dobila je honorar od samo 300 hiljada dolara, ali još jedna nominacija i još jedan Zlatni globus potvrdili su da je devojka sa širokim osmehom na putu prema vrhu. U skladu s tim počela je da zarađuje sve veće iznose, za ostvarenja poput “Dosijea Pelikan” i romantičnih hitova kao što su “Noting Hil” i “Odbegla mlada”, gde joj je partner ponovo bio Ričard Gir, što ju je devedesetih učinilo najbolje plaćenom holivudskom glumicom. Ipak, njeni honorari nisu mogli da se mere sa onima njenih muških kolega, koji su uvek bili plaćeni više - sve do “Erin Brokovič” iz 2000, u režiji Stivena Soderberga, kad je Džulija postala prva žena u istoriji Holivuda kojoj je isplaćen honorar od 20 miliona dolara.
Dok su pripremali film prema istinitoj priči o samohranoj majci koja otkriva da je velika energetska kompanija zatrovala vodu, zbog čega stanovnici u blizini pogona obolevaju od raka, te pomaže nesrećnim porodicama da dobiju rekordnu odštetu, šefovi studija nisu baš bili voljni da joj isplate toliko novca. Pristali su tek kad ih je njena agentkinja upozorila da je to nepravda jer glumci kao što su Mel Gibson, Tom Kruz ili Tom Hanks već odavno dobijaju takve iznose, te da s pet ostvarenja koja su na blagajnama zaradila više od 100 miliona dolara i Džulija to zaslužuje. Pokazalo se da je honorar i te kako zavredela: film je doneo dobit od više od 250 miliona dolara, kao i pet nominacija za Akademijinu nagradu, a Džulija je, prelepa u crno-beloj Valentino kreaciji, primila svoj prvi i, zasad, jedini Oskar za najbolju žensku ulogu.
Nakon što je oborila vlastiti rekord i dobila honorar od čak 25 miliona dolara za “Osmeh Mona Lize”, pojavila se u nizu uspešnih ostvarenja kao što su “Bliskost”, “Jedi, moli, voli” i “Avgust u okrugu Osejdž”, i ne misli još da stane, potvrđujući da je odabrala karijeru za koju je rođena.
A rođena je s glumom u genima. Otac Volter i majka Beti Lu, oboje posvećenici pozorištu, vodili su glumačku školu za decu u Smirni u Džordžiji kad je Džulija došla na svet 28. oktobra 1967, posle brata Erika i sestre Lise, koji su takođe postali glumci.
Kad je Džuliji bilo devet godina, otac joj je umro. Imao je rak, ali njoj to niko nije rekao.
- To je i te kako uticalo na mene. Kad malo dete izgubi roditelja, nestane one čarolije u životu, i mislim da te to zauvek promeni - izjavila je.
Beti Lu, koja je preminula 2015. u 80. godini, uglavnom se sama brinula o deci, a pritom je radila puno radno vreme. Mnogo godina kasnije, kad je Džulija i sama postala majka troje dece, upitala je mamu kako je sve to stizala.
- Njen iskren odgovor me oduševio. Mogla je da kaže - pa, znaš, jednostavno daješ sve od sebe. Ali nije. Rekla mi je: “Dušo, obdanište me je spaslo. Ostavljala sam tebe, brata i sestru u 7.30 i kupila vas u četiri posle podne” - zapamtila je glumica majčine reči.
Ali nikad se nije osećala ostavljenom.
- Uvek mi se činilo da sam u potpunosti deo maminog života, kao i ona mog. I to je čarolija: da oni oko tebe imaju osećaj da su s tobom i onda kad nisu - kaže Džulija, koja mnogo vremena provodi u razgovoru s decom.
- Zato najviše volim leto, kad možemo da razgovaramo koliko želimo i ne moramo da gledamo na sat - objasnila je jednom.
Snimatelja Danijela Modera upoznala je 2000. dok je radila na filmu “Meksikanac” s Bredom Pitom. On je tada bio u braku s glumicom Verom Stajmberg, a Džulija je bila slobodna, ali iza sebe je imala buran ljubavni život: niz veza, raskinute veridbe i propali brak.
Jedan od prvih partnera bio joj je Lijam Nison; iako je njoj bilo tek 19, a njemu 35 godina kad su se upoznali, ubrzo se preselila kod njega. Zatim se zabavljala s Dilanom Makdermotom, kojeg je ostavila kad je na snimanju “Tanke linije smrti” upoznala Kifera Saderlanda. On se rastao od tadašnje supruge i u leto 1991. sve je bilo spremno za venčanje - sala u studiju “20th Century Fox” bila je okićena egzotičnim cvećem, a pozivnice za 150 zvanica već su bile poslate - kad je ona raskinula veridbu. Razlog je verovatno bila Kiferova dobro dokumentovana sklonost piću i lakim ženama, zbog čega je Džulija u jednom času doživela i neku vrstu nervnog sloma, ali posle je samo diplomatski objasnila:
- Udaja u tom trenutku bila bi mi najveća greška u životu. Nisam bila spremna za brak, a mislim da nije ni Kifer. Razgovarala sam o tome s mamom i bliskim prijateljima i znala sam da moram to da prekinem. Najteže mi je bilo da to kažem Kiferu. Srce mi je pucalo, ali bolje je suočiti se s istinom pre nego što bude prekasno.
Čak je i Saderland posle priznao da je to verovatno bila pametna odluka, premda je Džulija utehu potražila u vezi s njegovim najboljim prijateljem, glumcem Džejsonom Patrikom, a onda se 1993, nakon samo tri nedelje poznanstva, udala za deset godina starijeg kantri pevača Lajla Loveta. Venčanje je bilo skromno, u crkvi u Marionu u Indijani gde se Lovet zatekao na turneji, a iste večeri Džulija je izašla na pozornicu u beloj satenskoj haljini i najavila svog muža. Mladenci su se poljubili, Lajl je izjavio da mu je to najsrećniji dan u životu i kao prvu stvar otpevao “Stand by Your Man”. Rastali su se ni dve godine kasnije, navodno u prijateljskim odnosima, premda se šuškalo da je glumica koketirala s filmskim partnerima Itanom Hokom i Majklom Šinom.
Sa Bendžaminom Bratom desila joj se ljubav na prvi pogled.
- Kao da me neko tresnuo po glavi palicom za bejzbol - slikovito je rekla.
Činilo se da su idealan par, zajedničko vreme provodili su u Njujorku, u kom je Džulija tada živela, ili u Kaliforniji, gde je Bratova porodica. Kad su bili odvojeni zbog snimanja, čitali su istu knjigu; posebno su voleli “Mandolinu kapetana Kolerija”. Glumica je zaprepastila javnost kad se na premijeri “Noting Hila” u Londonu pojavila neobrijanih pazuha, a na kritike glatko odgovorila:
- Ali moj dečko to voli.
A onda su se posle manje od četiri godine razišli. Navodno je vezi presudila njena želja da radi i bude aktivna, dok je on želeo brak, selidbu u San Francisko i manje posla. Na glasine da je za raskid kriv i Džordž Kluni, glumica je rekla:
- On je dobar čovek i moj prijatelj, ali nije mi dečko - dok je Kluni duhovito komentarisao kako nije stigao da učestvuje u tom raskidu jer je bio “previše zaposlen razaranjem braka Toma Kruza i Nikol Kidman”.
A onda se u Džulijinom životu pojavio Moder.
- Našla sam svog muškarca - jednostavno je izjavila.
Nakon što se on na brzinu rastao od Vere, koja se tome svim silama opirala, par se venčao u leto 2002. na Džulijinom ranču u Novom Meksiku, pretvarajući se da slavi Dan nezavisnosti. Prve godine braka bile su pune trzavica, tim više što njegova porodica nju nikako nije prihvatala, ali onda su, pošto se glumica podvrgla lečenju kako bi podstakla trudnoću, došla deca koja su donela sreću roditeljima i učvrstila vezu. U poslednje vreme se ponovo govorka o bračnim problemima jer Džulija navodno smatra da je sasvim dovoljno da ona radi i privređuje, dok bi Moder trebalo da se odrekne karijere i posveti se njoj i deci, a to sportskom tipu koji je diplomirao psihologiju na univerzitetu u Bolderu u Koloradu i voli da bude nezavisan - nikako ne odgovara.
Da imaju dovoljno za pristojan život i bez njegovih prihoda, istina je. Iako više nije najbolje plaćena glumica na svetu, jer su je nadmašile Dženifer Lorens, Ema Stoun, Melisa Makarti i Dženifer Aniston, Džulija i dalje sjajno zarađuje, a imovina joj se procenjuje na 150 miliona dolara. I dalje poseduje ranč u Taosu, koji je kupila još 1995. i od tada ga proširila, stan u Njujorku uz Gramersi park, kao i tri kuće u Malibuu u Kaliforniji.
A možda se ipak sve završi dobro: nedavno je na zabavi kod Opre Vinfri neko načuo da Džulija i Danijel razmišljaju o tome da 15. godišnjicu braka obeleže - obnavljanjem bračnih zaveta.