Tom Kruz i Nikol Kidman: Sve o fatalnom susretu i pravom razlogu razvoda
07.07.2017 22:00
Još od samog početka, brak između australijske lepotice Nikol Kidman i holivudskog zavodnika Toma Kruza nije nailazio na odobravanje američke javnosti. Nju su smatrali hladnom, a činjenica da je glumica poprilično viša od Kruza izazivala je pomalo podrugljive komentare...
Bilo kako bilo, taj brak je potrajao deset godina, a neki detalji iz njhovog zajedničkog života još uvek isplivavaju u javnost...
Uloga vatrene riđokose u trileru “Opasno more” za ovaj par je bila presudna. U njemu je tumačila ženu koja nakon mučnog gubitka deteta odlazi na krstarenje sa suprugom, a kritičari su bili toliko oduševljeni njenom glumom da se glas o izvrsnoj mladoj glumici proneo i do Holivuda. Film je krajem osamdesetih video i scenarista “Dana groma”, ostvarenja s tada najvećom zvezdom u usponu Tomom Kruzom, za kojeg se upravo u tom trenutku tražila filmska partnerka. Scenarista mu je predložio da pogleda “Opasno more”, a Kruz se oduševio i - pozvao Nikol da se upoznaju.
Kako se u to vreme raspadao njegov brak sa osam godina starijom glumicom Mimi Rodžers, nije bilo prepreka za novu romansu u Holivudu.
- Kad sam je ugledao, ostao sam bez daha. Delovala mi je čak pomalo nestvarno. Premda, moram priznati, prvi nagon koji sam osetio prema njoj bila je gola požuda - opisao je Tom Kruz svoja osećanja.
Ali lepoj, 182 centimetra visokoj Australijanki prvi susret s njim nije bio toliko upečatljiv - između ostalog i zato što je od njega viša čak 15 centimetara.
- Tom je stao nasuprot mene i rukovali smo se. Shvatila sam da ga gledam s visine i bilo mi je veoma neprijatno - prisetila se Nikol.
No, prvi utisak očigledno nije dugo potrajao i mladu glumicu je brzo šarmirao poznatiji kolega. Venčali su se na Badnji dan 1990, posle manje od godinu dana veze i samo nekoliko meseci nakon što je okončan Kruzov razvod od Mimi Rodžers. Ali iako se spolja sve činilo savršenim, uskoro su doživeli težak udarac - u prvoj godini braka Nikol je imala spontani pobačaj. O tome nisu želeli da pričaju u javnosti, ali su u januaru 1993. usvojili tada jednogodišnju devojčicu Izabelu, a dve godine kasnije i tamnoputog dečaka Konora. Činilo se da se sreća vratila u njihov dom, a i njihov drugi zajednički film, romantična drama “Tamo daleko”, postigao je velik uspeh u bioskopima.
A ako su im ljubav i brak obeležila ta dva filma, čini se da je treći kumovao njihovom razlazu. Zbog snimanja erotske drame Stenlija Kjubrika “Širom zatvorenih očiju” - koje se umesto planiranih devet meseci odužilo na godinu i po - 1999. su se privremeno preselili u London. Razlog je bio Kjubrikov perfekcionizam: insistirao je da i u stvarnosti upoznaju svet seksualnih perverzija i droge, pa su počeli da posećuju seks-klubove, čitaju časopise za ljubitelje sado-mazo seksa, druže se s narkomanima... Reditelj je tražio i da zapišu svoje seksualne fantazije, ali ni Tomu ni Nikol nije hteo da otkrije šta je onaj drugi napisao. Sve to očito nije dobro delovalo na njihov brak, ali niko nije slutio da su stvari baš toliko loše.
Boravak u Londonu dodatno se odužio zbog predstave “Plava soba” s kojom je Kidman debitovala u pozorištu. U njoj je glumila čak pet likova: maloletnicu, prostitutku, glumicu, suprugu poznatog političara i kućnu pomoćnicu, a sve za samo - gledano holivudskim merilima - 250 funti po izvođenju. Nikol je očigledno bilo bitno da je kritika i publika dožive kao ozbiljnu glumicu, a ne kao lepoticu koja samo ukrašava filmsko platno. To joj je napokon i uspelo. Iako se u jednoj sceni pojavljuje gotovo gola, što je sablaznilo konzervativce, kritičari su je hvalili. Jedan je njenu ulogu opisao kao “pozorišnu vijagru” i ona je postala zvezda teatra.
- Mnogi su mi govorili da sam najviše postigla ulogom gospođe Kruz, a to me, priznajem, neverovatno iritiralo. Ali, na neki način me i motivisalo da dokažem, ponajpre sebi, da mogu više nego što drugi misle. Sada napokon više nisam samo gospođa Kruz - rekla je.
Zaokupljena predstavom, nije primetila da joj se pred nosom raspada brak. U pauzama snimanja “Širom zatvorenih očiju” Tom je paralelno glumio u filmu “Nebo boje vanile”, u kom mu je partnerka bila zanosna Špankinja Penelope Kruz. Iskrice među njima planule su već na setu pa su nakon završetka snimanja Kjubrikovog ostvarenja supružnici otišli svako na svoju stranu: Nikol u Ameriku, gde je i na Brodveju postigla veliki uspeh s “Plavom sobom”, a Kruz u Penelopino naručje. Razvod, koji su posle deset godina braka objavili u februaru 2001, bio je prilično mučan. Tome je doprinela i činjenica da je Nikol samo mesec dana nakon objave da se rastaju imala drugi spontani pobačaj.
Par se ružno prepucavao u medijima: ona je cinično govorila da sad napokon može da nosi štikle, a on da ga je varala s Juanom Makgregorom, škotskim glumcem s kojim je u to vreme snimala “Mulen ruž”. Na kraju su ipak spustili tenzije i civilizovano se razišli dogovorivši se da će deca naizmenično živeti kod jednog i kod drugog roditelja.
Iako je to u početku zvučalo dobro, Nikol je vrlo brzo primetila da se Izabela i Konor posle svake posete ocu sve više udaljavaju od nje, a kad su već bili stariji, izjavili su da žele stalno da žive s njim. Glumica je vaspitana u katoličkoj porodici i smatra da je uzrok tome sajentologija, čiji je Tom Kruz sledbenik, a njene ideje je uspeo da nametne i deci. Najviše ju je, priznala je, zabolelo što su umesto “mama”, počeli da je zovu imenom.
Izabela je danas profesionalna šminkerka i živi u Londonu. Prošle godine se udala za informatičkog konsultanta Maksa Parkera, a na venčanje nije pozvala roditelje, uz objašnjenje da bi se sve “pretvorilo u cirkus”. Njen brat Konor živi na Floridi i veliki je zagovornik sajentologije, a radi kao DJ po klubovima širom Amerike.
Razvod od Toma Kruza Nikol je doživela kao veliki lični poraz, a udaljavanje dece od nje tokom godina je ostavilo dodatne ožiljke. Ali u trenutku kad se sve to događalo smatrala je da je najbolji način nošenja s problemima - rad. Potpuno se posvetila poslu i to joj se isplatilo: za mjuzikl “Mulen ruž” 2001. je osvojila Zlatni globus, a 2002. za ulogu književnice Virdžinije Vulf u drami “Sati” i Oskara.
Komentari. (0)