Oskarovac Ron Hauard: Rado bih snimio film o Milutinu Milankoviću

Autor:

24.04.2017 18:16

Foto:

Foto:



Čuveni reditelj, dvostruki oskarovac Ron Hauard povodom premijere serije "Genije" o Albertu Ajnštajnu, za domaće medije pričao je o ekranizaciji ratova, planovima za novu filmsku priču...

- Moja prva asocijacija kad se spomene Srbija jeste Prvi svetski rat. Rat nam je nekako uvek u mislima, dok je na kulturološkom nivou to veoma kompleksno. Nisam znao ništa o Milevi Marić, a ona je jedan od bitnih elemenata u knjizi Voltera Ajzaksona. Međutim, kada pričate sa fizičarima, svi znaju za nju. A postoji i kontroverza o tome koliko je ona doprinela Ajnštajnovim dostignućima. Moja supruga je pisac i znam koliko mnogo ona doprinosi mom radu. Mogu samo da zamislim šta je Mileva značila Ajnštajnu. Kada čitate njihovu prepisku, shvatate da je Mileva bila posebna - izjavio je u intervjuu za "Novosti" Hauard, jedan od reditelja serije "Genije" koju ćemo moći da pratimo na kablovskom kanalu Nacionalna geografije.

Dvostruki oskarovac, angažovan i kao jedan od izvršnih producenata "Genija", otkrio je da bi rado snimio film o našem naučniku Milutinu Milankoviću.

- To bi bila sjajna priča. Neki ljudi pričaju o tome. Milanković je veoma poštovan i fascinantan i postoji mnogo drame u vezi s njim, ali to zasad nije nešto na čemu Imagine Entertainment, naša producentska kuća, trenutno radi.

* Zašto je baš sada pravo vreme za "Genija"?

- Tokom godina pročitao sam mnogobrojne predloge za snimanje filmova, kao i scenarija o Ajnštajnu, i uvek sam bio zaintrigiran. Ovaj scenario je bio iznenađujuć na više načina, zabavan, i, kao što se u prvoj epizodi vidi, postavlja mnogo pitanja. Pročitao sam knjigu Voltera Ajzaksona i razgovarao sa Điđi Piker (koproducentkinjom serije) o tome šta bi mogla da bude okosnica serije. U tom momentu bio sam u potrazi za nekim televizijskim projektom koji bih režirao, zato što je u tom mediju moguće ostvariti izuzetne rezultate. Ajzaksonova knjiga dozvoljava timu scenarista i reditelju da uđu u temu na nekolko načina. To je bila zaista uzbuđujuća mogućnost za mene, a već sam imao dobar odnos sa Nacionalnom geografijom, pa se sve spojilo vrlo brzo, za nekoliko dana.

* Ajnštajn je legenda i mit. Svako zna za njega, ali ne zna svako koliko je drame bilo u njegovom životu...

- Bio sam prijatno iznenađen kada sam shvatio da njegov život može stati u 10 sati, koliko traje serija. Kao reditelj, odlučio sam da bi trebalo da se fokusiramo na nekoliko ključnih elemenata, da razumemo tog čoveka iz perspektive žena koje su bile važne u njegovom životu. Znate, imao je mnogo veza, neke od njih bile su prolazne. Međutim, mislim da su mu mnoge bile važne, imale su veliki uticaj na njegov život. Smatrao sam da je bitno i zanimljivo da iskoristimo takvu perspektivu, da neke scene uokvirimo, da ga vidimo kroz oči tih žena i, takođe, da razumemo one koje su ga privlačile. Posebno Milevu Marić i Elzu, kao i doprinos svake od njih.


* Prilično je smeo potez da se serija započne realističnom scenom seksa između, tada već starijeg, Ajnštajna i mnogo mlađe devojke. Zbog čega ste to uradili?

- To je važno, jer tako prilazite publici sa idejom da ovo nije akademski pristup priči. Bili smo sveobuhvatni, ne samo u delu politike i nauke, nego i u sasvim novom nivou razumevanju Ajnštajna kao čoveka, što je komplikovano i ne baš sve vreme prijatno. Najveći strah vezan za bilo koji veliki projekat, bioskopski ili televizijski, jeste izazov da ispunite obećano. Kada dobijete dobre izvore, budžet, sjajnu glumačku ekipu, dakle sve uslove da uradite dobar posao i kao producent i kao reditelj, treba da zadovoljite publiku. Veoma sam zadovoljan reakcijama na prvu epizodu i jedva čekam da gledaoci vide naredne, jer verujem da, ako se ljudima dopao ovaj prvi sat, uživaće i u celoj seriji.


* Rekli ste da ste zbog serije "proveli" mnogo vremena sa Ajnštajnom, počeli ste bolje da ga upoznajete. Da li ga sada volite više ili manje?

- Više ga volim i poštujem, jer shvatam da njegov rad nije tražio samo genijalnost i inspiraciju, već i hrabrost. Neku vrstu utvrđenja, zasnovanog na njegovim principima i idealima. Sa neke strane, napravio je emocionalni vrtlog sam sebi, jer mu je rad zalazio u lični život. Imao sam zanimljiv trenutak kada sam završavao uređivanje dokumentarca o "Bitlsima", koji je "izašao" prošle godine. Počeo sam ozbiljno da razmišljam o tome na koji način ću snimati ovu prvu epizodu, u smislu scenarija i glumačke postavke. Shvatio sam da sam počeo kod "Bitlsa" da poštujem integritet koji su imali, posvećenost njihovim principima i verovanjima, bilo to u muzici ili u životnim odlukama. To im je nekada stvaralo probleme, ali i obezbeđivalo obilje genijalnosti i liderstva. Primetio sam istu stvar, ali u drugoj disciplini, i sa Ajnštajnom. Shvatio sam da treba da priđemo njegovom liku više kao da je bio umetnik. Tako će moći bolje da se poveže sa publikom, ako ga shvatimo kao slobodnomislećeg, kreativnog duha, više kao umetnika, pesnika ili pisca.

A post shared by RealRonHoward (@realronhoward) on Nov 23, 2016 at 3:09pm PST

* Da li su vas "Bitlsi" inspirisali da pridružite Džona Flina ekipi, jer smo ga znali samo kao muzičara?

- Nije mu samo njegovo bavljenje muzikom omogućilo ovaj posao. Nisam ga poznavao ni kao muzičara ni kao glumca, ali ga je naš kasting direktor znao. Kada smo bili sigurni da imamo Džefrija, počeli smo da tražimo talentovane glumce koji imaju sličnu građu kostiju. Iako Flinov ten nije bio odgovarajući, Rouz Viksted (kasting direktor) nam je poslala fotografije Džefrija i Džonija i pitala je može li Džoni biti mladi Džefri. Pitali smo se da li, ako od Džefrija pravimo Ajnštajna, možemo i od Džonija da napravimo Ajnštajna takođe. Flin nam je zaista doneo nadahnuće - i na audiciji je bio fantastičan, iako je izgledao kao Nemac, ali nas je šminkerka ubedila da će biti sjajan. Kao što je i bio.

Berlin 1922 #NatGeo event series #Genius #einstein

A post shared by RealRonHoward (@realronhoward) on Nov 12, 2016 at 3:16am PST


STRAH OD ISTORIJE

- Oduvek sam voleo istoriju, moji omiljeni nastavnici bili su istoričari. Kao mlad reditelj plašio sam se da se bavim istinitim pričama. Mislio sam da su previše ograničavajuće. "Apolo 13" bio je kreativno liberalan, sjajno je što sam imao te činjenice i na njima gradio priču. Ništa što sam uradio, osim "Bitlsa" i dokumentarca o Džej-Ziju, nije zasnovano na istinitim činjenicama. U stvari, jeste na činjenicama, ali sve scene su rezultat mog stava.

A post shared by RealRonHoward (@realronhoward) on Dec 24, 2016 at 9:34am PST

Maja Gašić

Autor

Komentari. (0)

Loading