Fil Kolins: Još nisam mrtav
06.01.2017 22:24
Jedan od najuticajnijih muzičara današnjice najavio je povratničku turneju nakon devet godina odsustva sa scene i objavio autobiografiju u kojoj otkriva kako je na vrhuncu slave s grupom ‛Genesis’ padao u depresije i ponore alkoholizma i suicidalnih namera
Svaka istina ima lice i naličje, što potvrđuje primer slavnog britanskog muzičara Fila Kolinsa (65). Nakon što je objavio autobiografiju ironičnog naziva “Još nisam mrtav”, u kojoj je, kako kaže, beskompromisno i krajnje iskreno opisao svoj put do vrha i nazad - pravo do dna, javljaju se i oni koji tvrde da je u njoj mnogo toga prećutano, te da su činjenice koje navodi - potpuno izokrenute.
- Bilo mi je muka kad sam pročitala da me ostavio jer sam ga prevarila s dekoraterom koji je uređivao naš dom u Londonu. No, zaboravio je da napiše da je pre toga on mene prevario s nekoliko žena i da su glavni razlog propasti našeg braka bile njegove naglost i ćudljivost. O problemima nikad nije hteo da razgovara nego je radije urlao, divljao po kući i pravio scene. I nije ga bilo briga što ga u takvom stanju gledaju i slušaju naša deca. U maniru tipičnog zlostavljača i dalje pred javnošću izigrava nevinu žrtvu - govori Andrea Bertoreli, Filova prva supruga, s kojom ima sina Sajmona (40) i poćerku Džoeli (44).
Kolinsa slave kao jednog od najuticajnijih muzičara 20. veka, koji je u četiri decenije karijere - kao bubnjar i pevač grupe “Genesis”, a posle i kao kantautor - određivao trendove u pop-rok muzici svoga vremena. Dobitnik je sedam nagrada Gremi, Oskara za muziku u filmu “Tarzan”, dva Zlatna globusa, ima svoju zvezdu na holivudskoj Stazi slavnih, prodao je više od stotinu miliona albuma - s bendom i u solističkoj karijeri - što je uspelo još samo Polu Makartniju i Majklu Džeksonu.
No, slava i novac - njegov imetak se procenjuje na 200 miliona dolara - nisu mu doneli sreću u privatnom životu. Iza njega su tri propala braka u kojima je dobio petoro dece, o sebi je zbog niskog samopoštovanja i u danima najvećih uspeha imao vrlo loše mišljenje, a u alkoholnom ludilu i depresijama razmišljao je i o tome da digne ruku na sebe.
- To nisam učinio zbog svojih sinova Nikolasa (15) i Metjua (11). Premda sam pio i kad su njih dvojica bili u kući, a jednom sam u tom stanju pao na glavu i razbio zube, oni su mi bili jedino svetlo na kraju tunela. Oni su razlog što sam odlučio da se izlečim i nastavim da živim i radim - kaže Fil Kolins, koji je roditeljsku odgovornost pokazao tek u svojim šezdesetim, nakon dramatičnih događaja koji su ga naterali da počne da razmišlja barem o dvoje najmlađe dece.
Rođen 30. januara 1951. u londonskoj radničkoj četvrti Čizviku - otac mu je bio prodajni zastupnik osiguravajuće kuće, a majka pozorišni agent - od najranijeg detinjstva bio je zaluđen muzikom i bubnjevima. Neprestano je slušao radio, a na svom prvom plastičnom setu, koji je kao petogodišnjak dobio za Novu godinu, pokušavao je da prati i ponovo odsvira ritam melodija koje bi mu se svidele. Premda nije išao u muzičku školu i dobio formalno muzičko obrazovanje, pa do danas nije naučio da čita note, uvek je mogao da računa na svoj apsolutni sluh i fenomenalan osećaj za ritam.
Za školu je inače pokazivao minimalno interesovanje pa su ga roditelji upisali na umetnički koledž, s čijom je diplomom mogao profesionalno da se posveti glumi. Ali, osećao je da to nije profesija za njega pa je i dalje radije svirao bubnjeve: nakon mladalačkih muzičkih avantura s lokalnim bendovima “The Real Thing” i “The Freehold” prvi album “Ark 2” snimio je s grupom “Flaming Youth”. Predstavili su ga u londonskom “Planetariumu” u oktobru 1969, a uticajni časopis “Melody Maker” proglasio ga je albumom meseca. Ipak, komercijalni uspeh je izostao. Sastav se nakon godinu sviranja pred malobrojnom publikom po klubovima raspao, a Fil Kolins se u avgustu 1970. javio na oglas za upražnjeno mesto bubnjara “Genesisa”.
- Audicija je održana u porodičnoj kući pevača Pitera Gejbrijela. Kako on potiče iz ugledne porodice - njegov praujak bio je gradonačelnik Londona u 19. veku - stanovali su u prelepoj kući s velikim vrtom i bazenom u kom sam se okupao dok sam čekao svoj red. Zapravo, hteo sam da nastupim poslednji jer me zanimalo kako će ostali pre mene odraditi svoje deonice. Kad sam seo za instrument, znao sam da želim tu da ostanem. Tako je i bilo - opisao je ključni događaj svoje karijere.
U narednih pet godina “Genesis” je stekao kultni status na britanskoj, evropskoj i američkoj sceni progresivnog roka. Fil nije samo držao ritam sekciju nego je bio i autor i prateći vokal, što se pokazalo ključnom prednošću kad je Gejbrijel 1975. otišao iz benda kako bi se posvetio solo karijeri. Kako na audiciji za novog pevača nijedan od četiri stotine kandidata nije zadovoljio očekivanja članova “Genesisa”, a trebalo je pod hitno objaviti novi album, Kolins je preuzeo i ulogu pevača.
Kolins je tada već bio u prvom braku s kanadskom glumicom Andreom Bertoreli. Premda je Andrea tada s drugim već imala dvogodišnju kćerkicu Džoeli, bez premišljanja se s Filom preselila u London, a 1976. dobili su sina Sajmona, danas takođe muzičara. Ali Kolins baš i nije učestvovao u njegovom odgajanju - jer ga nije bilo kod kuće. Dva dana posle Sajmonovog rođenja krenuo je na dvogodišnju svetsku turneju, a kad se vratio u London, većinu vremena je provodio u studiju i na probama.
U takvim okolnostima za brak nije bilo mnogo nade, pa se Andrea s decom pokupila nazad u Kanadu i poručila suprugu da ako misli da se posveti porodici, dođe za njom.
- Jednog jutra sam se probudio i više nisam imao ništa - ni suprugu, ni dvoje dece, ni dva psa. U trenutku je sve nestalo, ali mi zato nije nedostajalo inspiracije za nove pesme - zapisao je.
S prvim samostalnim albumom “Face Value”, na kojem je većinu ljubavnih numera posvetio propalom braku, postigao je neverovatan komercijalni uspeh, a kritičare je zadivila lakoća kojom istovremeno komponuje, piše tekstove, peva i samostalno svira sve deonice na bubnjevima i klavijaturama.
Bio je to početak perioda njegove najveće slave: u narednih petnaest godina objavio je pet solo albuma i još pet sa “Genesisom”. Sve što bi dotakao pretvarao je u zlato, postao je apsolutni vladar američkih i evropskih top-lista. Tada je već bio drugi put oženjen. Džil Tavelman, imućna Amerikanka iz ugledne porodice koja je predsedavala Klubom žena Beverli Hilsa, zbog Fila Kolinsa se preselila u London, a 1989. dobili su kćerku Lili, danas uspešnu manekenku i glumicu.
I taj drugi brak mu je propao iz istog razloga kao i prvi - jer ga nikad nije bilo kod kuće. Pristao je da joj isplati 17 miliona funti, verovatno i zato jer se saznalo kako je u međuvremenu već ušao u novu vezu s 22-godišnjom Švajcarkinjom Orijanom Sevej, dvostruko mlađom od sebe, koja mu je bila prevodilac na turneji po Švajcarskoj početkom devedesetih.
S njom je počeo da živi u podnožju švajcarskih Alpa, a 1999. priredio je raskošno venčanje za tristotinak zvanica među kojima su bili ser Elton Džon, Erik Klepton i mnoge druge kolege muzičari.
Činilo se da su mu se u tom trenutku posložile sve karte: singl “You’ll Be in My Heart”, glavna muzička tema iz filma “Tarzan”, postao je njegov najdugovečniji hit, 19 nedelja zaredom proveo je na vrhu top-lista, a iste godine dobio je i Oskara. Krenulo mu je i u privatnom životu: 2001. mu se rodio sin Nikolas, a 2004. i Metju. No, u trenutku dok se spremao na oproštajnu solističku turneju supruga mu je obolela od postporođajne depresije, koju uprkos psihijatrijskim tretmanima nije uspela da zaleči.
- Moj treći razvod bio je plod tužne kombinacije nesporazuma i nemogućnosti prave komunikacije. Nisam shvatao u kako se teškom psihičkom stanju Orijana nalazi - izjavio je muzičar, koji je trećoj supruzi posle brakorazvodne parnice 2007. isplatio 25 miliona funti.
UAmerici našao novu ljubav, TV voditeljku Danu Tajler, ali to mu nije pomoglo da popuni prazninu koju je treći razvod, a pogotovo prestanak koncertne aktivnosti ostavio u njegovoj svakodnevici. Jedini pravi lek, činilo mu se, bio je da tugu utopi u alkoholu.
- Samosažaljevao sam se i osećao kao najusamljeniji čovek na svetu. Jedini prijatelji bili su mi škotski viskiji “Johnnie Walker” i “Grey Goose” pa sam se u kasnim pedestim propio i postao alkoholičar. Pio sam sve više, čak i pred decom, sve dok zbog teške upale pankreasa nisam završio u bolnici. Život mi je visio o koncu i pamtim da sam u tom bunilu čuo nekoga kako se raspituje jesam li sastavio testament. To me je nasmrt preplašilo pa sam sebi obećao kako ću se, ako preživim, ponovo dovesti u red - priča muzičar koji već tri godine nije popio ni kap.
Krajem 2014. ponovo se zbližio s Orijanom Sevej, koja se tada upravo razvodila od drugog supruga. Ljubav između njih ovaj put nije planula, nego se gradila korak po korak. Fil Kolins se prvi put u životu kao otac aktivno uključio u odgajanje svoje dece, a sinu Nikolasu postao je najvažniji učitelj muzike. U poslednje vreme proširile su se glasine kako je par spreman da ponovo stane pred matičara, ali im se ovaj put, izgleda, nigde ne žuri.
- To će se sigurno dogoditi, ali i ovako živimo kao u braku. Stariji smo, zreliji i mudriji, i zahvalni na drugoj prilici da budemo porodica - kaže Orijana Sevej.
Komentari. (0)