Nove umetničke slobode: Marina Abramović prodaje kolače s ukusom sebe
06.10.2017 16:02
Marina Abramović je imala mnogo projekata tokom nekoliko decenija koliko traje njena karijera. Sedela je mirno u muzeju šest sati i puštala ljude da joj rade šta god hoće, hodala Kineskim zidom i izvela zastrašujuće napet test poverenja koji je uključivao luk i strelu. Njeno najnovije istraživanje granica ljudskog tela? Prodavanje kolača, takozvanih makarunsa.
U saradnji sa luksuznim brendom slatkiša/eksperimentalnim projektom Kreëmart stvorila je makarunse "Koji imaju ukus nje", kako izveštava ArtNet.
To nije samo obično partnerstvo brenda i poznate osobe. Marina stvarno hoće da "je jedemo". Kopala je po svom nasleđu i odrastanju da bi napravila slatkiše koji savršeno odslikavaju sve elemente koji čine nju, prenosi Vice.
-Moja baka, rano ujutru, pravi kafu - objašnjava Marina u videu koji je deo kampanje i dodaje:
-Miris kafe je bio svuda u kući. A onda sam se setila mirisa bosiljka, majčine dušice, semenki, kao i egzotičnih mirisa sa putovanja na koje sam išla kasnije. Setila sam se i vulkana i vodopada i osećaja ujutru kada sam gledala u mesto gde se more sreće sa okeanom, a okean sa nebom. Sve to zajedno, to je makarun mene.
-Najveći deo mojih radova je nematerijalan jer su performansi nematerijalni, pošto su ograničeni konceptom i vremenom - rekla je Marina u izjavi o projektu i naglasila:
- Kreëmart radi u mediju šećera koji je isto nematerijalan, jer ga konzumiraš, pojedeš i nema ga. Ono što ostaje iza je sećanje.
ArtNet opisuje ukus makarona kao prepoznatljiv i intenzivan i kako kaže "kao i umetnica, nije za svakoga."