Kakvu tragičnu poruku krije poslednja slika Ljube Popovića
24.11.2016 21:30
Čuveni slikar Ljuba Popović svoje poslednje delo stvarao je u Grčkoj, a sliku je, pre nego što je preminuo 12. avgusta ove godine, poklonio istoričaru umetnosti i i svom prijatelju Nikoli Kusovcu koji je bio uz njega u poslednjim trenucima, piše Blic.
-Doneo sam mu u Grčku tri platna da slika, ali je klonuo na pola posla tako da je taj poslednji Ljubin rad u stvari ova nedovršena slika. On je sva tri platna krenuo da radi uporedo dok je imao snage, ali bio je dosta umoran od poslednje izložbe u Parizu i, iako mu je slikanje udahnjavalo život, kao da je digao ruke od svega. To najmanje platno koje sam mu doneo meni je namenio," rekao je za Blic Nikola Kusovac i dodao da mu je tada promakla simbolika utkana u sliku. "Kada sam obišao njegov atelje, nisam zapazio u donjem delu te slike groblje. Ja slike više pamtim po kompoziciji, nisam se bavio ikonografijom, a ova je nosila u sebi tragičnu poruku i zato je ta slika zanimljiva. Kao da je najavio nešto tim grobljem.
Ljuba Popović nije imao običaj da slika groblje, mada su se na nekim njegovim ranijim platnima pojavljivali krstovi, ali na jarbolima raznih jedrenjaka koji su plovili njegovim imaginarijumima, a koji se tumače kao Popovićev omaž Ivanu Konstantinoviču Ajvazovskom, ruskom slikaru poznatom po prikazima morskih pejzaža.
Premda se ne čini tako, slika nije završena, te zato i nema naziv.
-Stigavši u Beograd, Ljuba je pozvao Nikolu i rekao mu da slika pripada njemu, u znak pažnje za druženje i prijateljstvo. Nikola je, međutim, odgovorio da ne pripada njemu, već Modernoj galeriji, tako da je slika pre par dana stigla kod nas. Posebnost ove slike je u tome što je Ljuba na njoj radio sve do poslednjeg trenutka, sve dok mu nije pozlilo. Slika je bila zalepljena trakama na zidu i ono što je njegova supruga snimila i ova slika koju smo dobili, pokazuje da postoje razlike, odnosno da je nastavio da radi na njoj i nakon što ju je ona fotografisala," rekao je Vojslav Jovanović, direktor Moderne galerije.
Komentari. (0)