Ljudi i gradovi iz objektiva Ivana Petrovića
17.10.2016 17:15
Izložba Neočekivana održivost objedinjuje tri fotografska serijala koji nastaju u Srbiji u periodu od 2007. godine do danas. Sve ukupno, svojstveno ideji koja ih gradi i narativima koje tematizuju, bave se različitim pitanjima: lokalnim kulturno - društvenim prostorom i modelima diskontinuiteta koji ga određuju; socijalnom antropologijom; migracijama i medijskom pažnjom kojom su aktuelne pojave izložene; gradom i stanovanjem.
Serije fotografija koje čine izložbu Neočekivana održivost nose nazive: Uzorne fotografije (2013); I mesto njegovo neće ga više poznati (2014-); Portfolio Beograd (2013-)
Tematski vezana za pojave diskontinuiteta, uopšteno razmatranog, ali pre svega posmatranog u okvirima lokalnog kulturnog i društveno-poliotičkog prostora, izložba Neočekivana održivost, između ostalog, ima za cilj da preispita poziciju narativa koju gradi homogena fotografska celina i da podstakne pažnju na moguće načine posmatranja i razumevanja događaja i pojava koji nas okružuju. Istovremeno preispitujući značenje i ulogu fotografije u okviru domaćeg kulturnog prostora danas, izložba Neočekivana održivost razmatra mogućnosti prepoznavanja i prihvatanja sopstevog okruženja koje se nudi foto-slikovnom predstavom.
[…] U okviru izložbe Neočekivana održivost Ivan Petrović predstavlja pažljivo aranžirane serije fotografija nastale od 2007. godine: Uzorne forografije (2013), I mesto njegovo neće ga više poznati (2014), Portfolio Beograd (2013-). Fotografišući različite situacije, stanja i teritorije iz života grada, Petrović ukazuje na istorijske i društvene procese koji se daju čitati iz prizora okruženja i interakcija između ljudi i urbanog pejzaža. Ovo fotografsko beleženje se, pak, ne zadržava na antropološkoj ili sociološkoj studiji; ono pre svega postaje sredstvo razumevanja ontologije (fotografske) slike kao prostora za oktrivanje režima koji organizuju odnose unutar svakodnevice […] iz teksta Ane Bogdanović
Ivan Petrović (Kruševac, 1973). Diplomirao je na Akademiji umetnosti „Braća Karić“ u Beogradu 2002. godine na odseku fotografije.
Pored fotografije, koja predstavlja osnovnu oblast njegovog delovanja i rada (umetnička, istraživačka, pedagoška), bavi se i kratkom formom dokumentarnog filma i videom. Njegova umetnička praksa zasnovana je na međusobnim odnosima dokumentarizma, aproprijacije i revalorizacije, i karakteriše je raznovrstan izvođački pristup. Glavna tema koju umetnik istražuje kroz svoje projekte jeste fenomen diskontinuiteta i njegova analiza kao mogućeg sredstva u procesu realizovanja radova.
Koosnivač je i kourednik Centra za fotografiju, zajedno sa Mihailom Vasiljevićem. Inicijator je i urednik Foto-foruma (2010–2011) i autor istoimene knjige (2016).
Dobitnik je nagrade „Dimitrije Bašičević Mangelos“ za 2008. godinu i stipendije KulturKontakt u Beču 2004.
Komentari. (0)